یاد : یادهائی از دوره های ...

یاد : یادهائی از دوره های ...

یادداشتهای روزانه ی وبنویس : ببین ! ، بیندیش ! ، بگو ! ، بنویس ! . ,و نیز خاطرات نویسنده
یاد : یادهائی از دوره های ...

یاد : یادهائی از دوره های ...

یادداشتهای روزانه ی وبنویس : ببین ! ، بیندیش ! ، بگو ! ، بنویس ! . ,و نیز خاطرات نویسنده

کفاشیان را از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار کنید !


کفاشیان را از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار کنید !

در فدراسیون فوتبال ایران نیاز به جوانگرائی ، تعهد گرائی و به خصوص تخصص گرائی بیشتر و بنابر این ارنج جدید تیم است . دیدیم که خط حمله ی ما برای پیروزی در آسیا کم آورد و این کم آوردن نه به لیل هزینه کردن کمتر ، و نه به دلیل بازیکنانی کم استعدادتر  ، و حتی شاید نه به دلیل تاکتیک و استراتژی نا مناسب بود ؛ بلکه بین چهار مهره خط حمله ما : ملٌت ( گروهی که برسیاستهای وزارت ورزش و فدراسیون انتقاد دارند ) - دولت یا همان وزارت ورزش - رئیس فدراسیون و مربی تیم ملٌیِ ما ، کاربرد سیستم چانه زنی پس از جام جهانی برعلیه همه بود : زمان از دست رفت . 

اگر رئیس فدراسیون مدیرتر و مدبٌر تری میداشتیم پیش بینی های لازم میبایست قبل از مسابقات جام جهانی صورت میگرفت و به فوتبال ایران ساختار لازم داده میشد  تا ناگهان و در یک جوٌ کم اعتمادی تقریبا" همه چیز از هم نپاشد ، و نهایتا" اعتبار و حیثیت فوتبال ایران و سایر امور زیر سؤال نرود .

پس از جام جهانی پاسکاریهای بیمورد و طولانی بین دو مهره از این چهار مهره ، یعنی فدراسیون و مربی مورد نظر فدراسیون ، وقت و بنابر این برنامه مطمئن و نهایتا" ساختاری مطمئن تر ، را از فوتبال ایران گرفت ؛ و با اینهمه هزینه های قبلی و بازیکنان مستعد ، تاکتیکپذیر و لژیونر مورد پسند فوتبال پبشرفته ی جهان ، غیرتمند و فداکار ، به آنچه که میبایست ، به حقٌ ،  نسبتا" به سادگی می رسیدیم ؛ اصولا" نرسیدیم و در همانجائی درجا زدیم که با هزینه هائی بسیار کمتر و بازیکنانی کم اشتها تر بودیم ! .

- اهمالکاری را از سوی عدم شناخت فوتبال جهان و آسیا توسط شخص رئیس فدراسیون ( که همه جا و برای اتخاذ تصمیمات فوری و استراتژیکی همه کارشناسانش با وی نیستند ... ) ، و مماشات و سیاستکاریهای وی می دانم ؛ شکست های پیاپی و نا به حق در همه ی رده های سنٌی شروع شد تا به اینجا برسد که نباید همه گناهش را به گردن همه ی کارمندان فدراسیون انداخت .

کیروش شاید از نظر فنٌی مناسب باشد ؛ امٌا از یک کشور درحال توسعه  چون پرتغال با فدراسیونی ضعیف و بدون نفوذ در فیفا است ؛ و از بیم از دست دادن جایگاه خود ( که در جهان هم به خاطر شکست 3 - 0 ایران از بوسنی متزلزل شده بود ) در ایران ، یک دستیار لایق ایرانی انتخاب نکرده بوده است ( که البته قصور از خود بزرگ بینی مربیان ما هم هست ) تا در غیاب وی تیم را حفظ کرده به جلو ببرد و البتٌه عدم اعتماد وی به رفتار سیاسیکاری - فوتبالی کفاشیان هم مزید برعلٌت شده است ؛ که هم اکنون حیثیت مربیگری خود وی نیز خدشه دار شده است .

وقتی چانه زنی های بعد از جام جهانی و تحلیل رفتن تیم و از دست دادن زمان ...و انتخاب علی کریمی عزیز را به عنوان دستیار کیروش دیدیم چنین روزی را حدس میزدیم ؛ امٌا بنا را بر خوشبینی و حفظ روحیه بازیکنان و جلوگیری از سوء استفاده ی احتمالی رقبا ، گذاشتیم . بیائید امروز واقع بین تر عمل کنیم :

ادامه ی این وضع دهن کجی به ما ملٌت است . فراموش نکنیم که آدرسهای غلط دادن و سیاسیکاریهای پیاپی ...که گاه نزد فوتبالشناسان و مسؤولان فوتبال جهانی بسیار مضحک بنظر می رسد جوانان میهندوست عزیز و به خصوص غیٌور این مرز و بوم را به اشتباه می اندازد و با ادامه چنین وضعی شاید حیثیت و جایگاه فرهنگی - اسلامی ما در جهان هم به شدٌت لطمه ببیند . این « فرهنگ سازی » هم جز وظیفه ی فدراسیون و وزارت ورزش نیست ! . فدراسیون را در اساس خونی تازه ضرورت یافته است که بنظر می رسد جز با برکناری رئیس فعلی و انتخاب رئیسی شایسته تر امکانپذیر نخواهد بود  ....


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.