یاد : یادهائی از دوره های ...

یاد : یادهائی از دوره های ...

یادداشتهای روزانه ی وبنویس : ببین ! ، بیندیش ! ، بگو ! ، بنویس ! . ,و نیز خاطرات نویسنده
یاد : یادهائی از دوره های ...

یاد : یادهائی از دوره های ...

یادداشتهای روزانه ی وبنویس : ببین ! ، بیندیش ! ، بگو ! ، بنویس ! . ,و نیز خاطرات نویسنده

یارانه


یارانه 


حالا 45500 تومان یعنی 18500 تومان و همین که بهمن شد لابد کمتر از 10000تومان ، پول یک مسواک یا یک خمیر دندان هم نمی شود ...

ابنکه یارانه جنسی را با آنهمه مسائل از کوپن خری و کوپن فروشی ، کوپن چاپ کنی ، و... جنس تعویض کنی ، جنس غیر لازم ارائه دهی ، جنسی را در جوارش بچپانی ، و...و...و... با یارانه نقدی تعویض کنیم ؛ و اینکه یارانه نقدی را هم فقط به مستحق هایش بدهیم تا انجا که من می دانم فکری از سالهای 1366 و 1367 بود که در مِسسه مطالعات  و پژوهشهای بازرگانی به مرحله ی مطالعات افتاد ؛ و بنده هم که آنجا استاد پژوهش بودم کاملا" موافق بودم .

شخصا" معتقد بودم چالش درآمدی گروه های کم در آمد از کمیته امدادی تا بهزیستی و حقوقبگیرانی زیر خط فقر ، بدون توجه به هیچ چیز دیگر با ثبت نام کردن صحیح و مستدل و تقاضای رسمی آنان  ، با پرداخت یارانه نقدی پر شود .

بودند اشحاصی که می گفتند پول یارانه ی مملکت متعلق به تمام مردم کشور است و بنابر این حق و عدالت حکم می کند که بین تمام مردم کشور هم بالسویه تقسیم شود ! .

دانشجوی بسیار بسیار عزیزی که در آن زمان به صورت پاره وقت در مؤسسه کار می کردند به تدریج رفتند شدند وزیر اقتصاد و ظاهرا" مسؤول امر ؛ حال آنکه اکثریت معتقدند خود همه فن حریف بینی احمدی نژاد چندان مسؤولیتی برای سایرین با قی نمی گذاشت ! و خوب یا ید ، شد آنچه که شد ! ....

..... به همه یارانه تعلق گرفت و میلیارد ها تومان پول مملکت بنام « یارانه » و نه « حقوق » ماهانه به جیب ثروتمندانِ دغل و گداصفت ، که برای یارانه ثبت نام کرده بودند ، سرازیر شد ؛ که به طور غیر مستقیم از جیب مردمان فقیر تر به خصوص حقوق بگیران کسر شد و با افزایش سریع قیمت ها که اگر از پنج و شش درصد ها بالاتر باشد سریع است ، انها را فقیر و فقیر تر کرد ! .

حالا یک خبر گزاری خبر داده است :

« کاهش قدرت خرید یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی خانوار به ۱۸۵۰۰ تومان/ زمان حذف یارانه غیرنیازمندان است

در حالی سخنگوی دولت از عدم تغییر در نحوه پرداخت یارانه نقدی صحبت می‌کند و همه افراد فقیر، متوسط و مرفه یکسان یارانه دریافت می‌کنند که ارزش واقعی یارانه 45 هزارو 500 تومانی سال 89 به 18 هزار و 541 تومان در مهر ماه امسال کاهش یافته است . ».

نمی گویم که حالا به فرض هم یارانه غیرمستحقان را کسر کنید مگر چقدر تاثیر گذار می شود ؟ . آنهم با هزینه ای بسیار بالا برای این کار؟! ؛ عرض می کنم :

به تمام گروههای شناخته شده آسیب پذیر به جای 45 ، 90 هزارتومان بدهید .

به تمامی حقوقبگیران کمتر از 700 هزارتومان ، به ویژه در تهران ، هم ماهانه 90 هزارتومان بدهید.

حقوق کارمندان زیر خط فقر را نه با نرخ تورم امسال بلکه با توجه به تورمی که طی چند سال گذشته بر حقوق بگیران تحمیل شده است افزایش دهید .

با اضافه کردن قیمت « واحد جنس / قیمت به ریال » به کارتها ، قیمت ها را حتی الامکان بیش و بیشتر کنترل کنید .

 و تمام این هزینه ها را از بابک زنجانی ها طلب کنید . مگر تعدادشان کم است ؟!عزٌت زیاد ! .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.